03 mei Een kijkje in mijn leven #2 | Overnachting Amsterdam

Het is al een tijdje geleden, maar ik heb weer een leuk fotoverslagje voor jullie! Afgelopen zondag en maandag ging ik samen met mijn ouders, mijn vriend, mijn zus en haar vriend een nachtje weg. Mijn vader was twee weken geleden jarig en voor zijn verjaardag hadden we hem dit weekendje gegeven. Erg leuk, ook voor ons.

Alle foto’s zijn genomen met mijn iPhone, vandaar de iets mindere kwaliteit.

Zondag 1 mei

We vertrokken zondagmorgen rond 9 uur in de 6-persoons auto die wij hadden geleend van familie. In de ochtend waren we van plan om naar het Louwman museum in Den Haag te gaan. Mijn vader is gek op auto’s, dus dit vond hij helemaal geweldig. Ik zelf vond het in het begin wel leuk, maar het museum was zo groot dat ik het op een gegeven moment iets té lang vond duren. Wel was het erg leuk om te zien dat mijn vader het zo naar zijn zin had.

9e856033-f2b7-49a1-9499-bd138adbcf4b

WhatsApp-Image-20160502

Tegen half 2 waren we klaar, dronken we nog iets in het café bij het museum en gingen we weer door. We hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn om even naar Scheveningen te rijden. Het was immers erg mooi weer en we hadden nog een hele middag voor ons.

Zoals gezegd, het was heerlijk weer! Haast geen wolkje aan de lucht en de zon scheen prachtig. Wel waaide er een frisse wind, maar ik vond dit al heel erg fijn. We liepen over de pier en genoten van het mooie weer.

We moesten op tijd eten, want mijn ouders, zus en haar vriend hadden ‘s avonds een concert in de Ziggo Dome. Dus we besloten om een lekkere pannenkoek te eten bij het strand. Samen met een Liefmans biertje, genoot ik van de dag. Ik kreeg echt een beetje een vakantiegevoel. Dat was het natuurlijk ook, maar ik kreeg meer een zomers gevoel.

Nadat we het eten op hadden, liepen we terug naar de auto en reden we naar ons hotel in Amsterdam. We verbleven in het Best Western Blue Square hotel. We checkten in en gingen even gezellig op de kamer zitten. Van de hotelkamer heb ik geen foto’s gemaakt, maar het was een prima kamer.

Tegen kwart voor 7 reden we richting de Arena. Mijn ouders, zus en haar vriend hadden om 20:00 uur een concert en mijn vriend en ik hadden om 19:30 uur gereserveerd voor de film.

We gingen naar Jungle Book. Ik heb vroeger de boeken gelezen en ik vond het altijd heel erg leuk. De film was ook heel erg leuk en prachtig gemaakt! Echt heel bijzonder hoe ze dit allemaal hebben kunnen maken met de computer. Ik raad de film zeker aan, hij is niet kinderachtig. Helemaal niet zelfs.

De film was tegen half 10 afgelopen, maar het concert zou nog tot 11 uur duren. Daarom besloten mijn vriend en ik om nog ergens in een café gezellig iets te drinken.

Tegen 11 uur reden we terug naar het hotel en hebben we nog even wat gedronken met zijn allen. Hierna was het bedtijd. Ik had best lekker geslapen, dus dat was wel fijn.

Maandag 2 mei

De volgende ochtend reden we om 09:30 uur richting de Ikea om als allereerst te ontbijten. Hierna hebben we nog zo’n 2 uur rondgelopen in de winkel zelf.

We reden terug naar de Arena om te parkeren en reisden verder met de metro naar het centrum van Amsterdam. We hebben hier even rondgelopen en natuurlijk heb ik nog een aantal dingen gekocht. De shoplog hiervan verschijnt binnenkort op mijn blog!

Tegen 4 uur hadden we het wel weer gezien en gingen we terug met de metro. Hierna zijn we weer naar huis gereden. Het was een kort, druk, maar leuk weekend. We hebben veel gezien en veel gedaan. Erg leuk om zo af en toe een keertje te doen. Er is niks mis mee om de toerist uit te hangen in eigen land!

Tags:
7 Reactie's
  • Janneke | Crafty Time
    Geplaatst op 21:31h, 03 mei Beantwoorden

Wat een leuk foto overzicht! De pier van Scheveningen ziet er altijd zo prachtig uit. Ik ben heel benieuwd naar de shoplog! xxx
    Janneke | Crafty Time onlangs geplaatst…MAY GoalsMy Profile

• marjolein
    Geplaatst op 18:01h, 04 mei Beantwoorden

Nice, ik hou van dit soort foto-overzichten/plogs-achtige blogs! 🙂

Geplaatst op 15:10h, 06 mei Beantwoorden

Fijn dat je het leuk vind!

• Melissa
    Geplaatst op 10:39h, 05 mei Beantwoorden

Je hebt leuke dingen gedaan!

Geplaatst op 15:10h, 06 mei Beantwoorden

Zeker weten!

• Lydia
    Geplaatst op 16:53h, 07 mei Beantwoorden

Lekker zo’n uitje in eigen land. 🙂 Net een kleine vakantie. Goed getroffen ook met dat zonnetje terwijl jullie naar de kust gingen!