Mijn vakantie op Ameland - Danique Krol
Hoi! Ik ben Danique en dit is mijn stukje internet waar ik mijn hersenspinsels en mijn passie voor schrijven deel met de buitenwereld. Enjoy!
17779
post-template-default,single,single-post,postid-17779,single-format-standard,unselectable,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.1.2,vc_responsive

18 aug Mijn vakantie op Ameland

Hoi lieve lezers, daar was ik weer. Terug van mijn vakantie op Ameland. Op mijn blog was het rustig, zo ook in mijn hoofd. Ik heb genoten! Ik ben net 1,5 dag weer thuis van een hele leuke week vakantie. Zoals jullie misschien wel weten, kocht ik een aantal maanden geleden samen met Thijs (mijn vriend) een grote tent en daarbij alle toebehoren. Speciaal voor ons allereerste kampeeravontuur met z’n tweetjes. En wat was het heerlijk! Ik heb geen reisverslag bijgehouden van dag tot dag, toch wil ik jullie graag vertellen hoe ik de vakantie heb ervaren en wat we zoal hebben gedaan.

De reis

Op dinsdag 8 augustus vertrokken we, bepakt en bezakt. 2 uur rijden tot aan Holwerd, de plaats waar we op de boot konden. Met auto en al. Iets minder dan een uur later waren we er dan. Op één van Nederlands mooiste waddeneilanden. Voor ons beiden was dit de eerste keer op dit eiland.

De camping

We hadden een plaats geboekt op camping De Kiekduun in Buren. Deze camping lag op nog geen tien minuten van de boot af. We waren er dus zo. En hup, meteen die tent opzetten. Het blijft een vervelend klusje, gepaard met een hoop gekibbel (natuurlijk van mijn kant). Onze plek was erg ruim, wat enorm fijn was. De tent stond. Het weer besloot ons te pesten en de regen viel met bakken uit de lucht. Achja, dat is Nederland. De eerste avond zijn we heerlijk uit eten geweest, helemaal niet vervelend natuurlijk.

De omgeving

Om Ameland te verkennen, is het handig wanneer je fietsen hebt. Die hadden we dan ook gehuurd. We zijn een aantal keren het eiland over gefietst, wat erg leuk was. We hebben de vuurtoren bekeken en we kwamen onverwachts terecht in een erg mooi park. De omgeving van Ameland is erg mooi en zeker het bezoeken waard.

Het weer

Wanneer je in Nederland op vakantie gaat, weet je natuurlijk nooit zeker wat het weer zal gaan doen. Wat hadden wij een geluk dat het de bijna de hele week prachtig weer was! Totaal boven verwachtingen hebben we genoten van de zon en natuurlijk ook het strand. Had ik mijn nieuwe badpak toch niet voor niets ingepakt.

Rust

Het belangrijkste van deze vakantie is denk ik wel het feit dat ik (maar ook Thijs) volledig tot rust ben gekomen. Ik heb wel drie (dikke) boeken uitgelezen! Ik had er nog veel meer kunnen lezen, maar helaas had ik er niet meer mee. Vroeger was ik al dol op lezen, alleen nu neem ik er eigenlijk te weinig tijd voor. Wat heb ik ervan genoten zeg. Mijn verslaving is langzaamaan aan het terug kruipen.

Conclusie

Al met al heb ik flink genoten van dit weekje op Ameland. Ik heb er een heleboel energie van gekregen. Het was heerlijk om alleen met Thijs te zijn, niks te moeten en gewoon kunnen genieten van de rust. Het kamperen beviel ons ook erg goed. Slapen in de buitenlucht, wakker worden in de zon en toch je eigen plekje. G E N I E T E N <3.

Ben jij op vakantie geweest? Zo ja, waarheen?

9 Reactie's
  • mama
    Geplaatst op 10:58h, 18 augustus Beantwoorden

Zoals jij het beschrijft is het net if we er een beetje bij zijn. Mooi hoor. Fijn dat jullie hebben genoten 😘

Geplaatst op 20:09h, 18 augustus Beantwoorden

Nog fijner dat jullie snel weer thuis komen!

• TypischKim
    Geplaatst op 19:12h, 18 augustus Beantwoorden

Leuk om te lezen. Zo te merken hebben jullie fijne dagen gehad!
    TypischKim onlangs geplaatst…Zomerse outfit combinatiesMy Profile

Geplaatst op 20:09h, 18 augustus Beantwoorden

Dankjewel, zeker weten!

• Romy
    Geplaatst op 21:36h, 18 augustus Beantwoorden

Wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten op vakantie en ook echt tot rust bent gekomen! Mooie tent hebben jullie trouwens! Ik ben zelf niet zo van het kamperen, maar in zo’n ruime tent lijkt het me nog best goed te doen 🙂 Oh ja, nog iets: wat staat die lange gestreepte broek je mooi! Echt een prachtige outfit 🙂
    Romy onlangs geplaatst…‘Life doesn’t have to be fabulous to be good’My Profile

Geplaatst op 11:53h, 19 augustus Beantwoorden

Dankjewel! Kamperen kan ook best luxe zijn gelukkig. Ik ben niet anders gewend haha. Ah, dankjewel <3!

• Irene
    Geplaatst op 09:43h, 19 augustus Beantwoorden

Zalig hé. Ik hou ook van kamperen! Klinkt alsof je een fijne vakantie hebt gehad!
    Irene onlangs geplaatst…Precies genoeg.My Profile

Geplaatst op 11:53h, 19 augustus Beantwoorden

Het was heerlijk!<3

• Joanne
    Geplaatst op 20:15h, 19 augustus Beantwoorden

Lekker even uitwaaien op zo’n eiland! Moet ik misschien ook eens gaan doen! 🙂